Copyright © Densys.nl 2011
Ondernemers
BAAD Finance
Advies- & Administratiekantoor
BAAD Finance Administratiekantoor
033 - 25 86 930
info@baadfinance.nl
Administratie
Voor jou als ondernemer is de administratie van fundamenteel belang. En niet alleen omdat elke ondernemer wettelijk verplicht is om
een financiële administratie bij te houden en/of aangifte BTW te doen. De administratie geeft namelijk voortdurend inzicht in de
financiële situatie van jouw bedrijf, waardoor je alert kunt reageren op veranderingen in de economie en regelgeving.
BAAD Finance Administratiekantoor houdt zich vooral bezig met het voeren van administraties van een eenmanszaak, VOF, BV, Stichting
of Vereniging in uw of ons administratiepakket
BAAD Finance Administratiekantoor kan u op verschillende manieren bijstaan. Hieronder een overzicht van de diensten waar u gebruik
van kunt maken:
o
Opzetten en (her)structuren van de administratie
o
Verwerken van de administratie
o
Controleren van uw boekingen in de door u geboekte administratie
o
Aangifte omzetbelasting
o
Aangifte inkomstenbelasting
o
Aangifte vennootschapsbelasting
o
Advies en bemiddeling rondom salarisadministratie
o
Het uitvoeren van interim werkzaamheden
De Salarisadministratie
Is uw onderneming inmiddels zover gegroeid dat u personeel gaat aannemen of het u al personeel in dienst? Dan kan BAAD Finance
Administratiekantoor deze ook voor u verzorgen. Bij het aannemen van personeel komen een heleboel dingen kijken, zoals de
eerstedagsmelding, een personeelsdossier aanleggen, een arbeidscontract opstellen, enzovoort. BAAD Finance Administratiekantoor
werkt voor de salarisadministratie samen met een gespecialiseerd extern bedrijf.
BAAD Finance Administratiekantoor verzorgt voor u:
o
Opstellen van arbeidscontracten
o
Het doorgeven van mutaties (zoals salarisverhogingen, in en uit dienst treden van personeel)
o
Het vervaardigen van loonstroken
o
Het vervaardigen van jaaropgaven
o
Aangifte loonheffingen
o
Loonjournaalposten voor uw administratie
Jaarrekening
Met de jaarrekening wordt uw administratieve boekjaar afgesloten. Tegenwoordig dient u in alle fiscale aangiften zowel een winst-
/verliesrekening en balans op te stellen. In de jaarrekening dient tevens een duidelijke toelichting te bevatten op balans- en
resultaatposten. Besloten vennootschappen (B.V.’s) zijn tevens verplicht om een verkorte versie van de jaarrekening te deponeren bij de
Kamer ven Koophandel. BAAD Finance Administratiekantoor kan diverse jaarrekeningen en tussentijdse rapportages van uw bedrijf
leveren.
o
Opstellen van tussentijdse management rapportages
o
Opstellen van uw jaarrekening (met en zonder kengetallen)
o
Dossier samenstellen voor uw accountant
Fiscale aangiften
In Nederland kennen we verschillende soorten belastingen. Een ondernemer of particulier kan met één of meerdere van deze te
maken krijgen. BAAD Finance Administratiekantoor kan u helpen door voor u diverse aangiften in te vullen en/of toeslagen aan te
vragen.
Aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers
Ook als ondernemer moet u jaarlijks (voor 1 april, wij kunnen uitstel voor u aanvragen)
uw aangifte inkomstenbelasting invullen. Als BAAD Finance Administratiekantoor uw
aangifte invult dan dient u zelf zorg te dragen voor een administratie welke als basis zal
dienen voor de aangifte. Wat als basis voldoende is heeft te maken met de grootte van
uw bedrijf. Voor een kleine eenmanszaak of v.o.f. kan een Excel sheet volstaan, voor
grotere eenmanszaken, Vof of BV dient u uitdraaien van uw administratie te kunnen
overleggen. Het is natuurlijk ook mogelijk om uw complete administratie (inclusief
aangifte inkomstenbelasting) te laten verzorgen door BAAD Finance Administratiekantoor.
Na het opstellen van de aangifte nemen wij contact met u op om de aangifte door te nemen. Als u akkoord bent met de aangifte dan
zullen wij deze elektronisch versturen naar de Belastingdienst.
Aangifte en (eventueel) suppletie omzetbelasting
Aangifte
Per tijdvak (maand, kwartaal of jaar) dient een ondernemer aangifte te doen van de door de onderneming ontvangen en betaalde
omzetbelasting. De basis voor de aangifte is een Excel sheet of een administratie, hieruit moet op eenduidige wijze kunnen worden
vastgesteld wat u aan de belastingdienst moet betalen dan wel terug kan vragen.
Als BAAD Finance Administratiekantoor uw aangifte omzetbelasting doet, kijken we meteen even of u recht heeft op de KOR
(kleineondernemersregeling). Tevens zorgen wij ervoor dat de door u af te dragen omzetbelasting aansluit op uw administratie en
kijken wij of alle voorbelasting (door u betaalde BTW) wel terecht wordt teruggevraagd. Het komt voor dat bij sommige posten mag
de omzetbelasting niet of slechts gedeeltelijk worden verrekend.
Na het opstellen van de aangifte nemen wij contact met u op om de aangifte door te nemen. Als u akkoord bent met de aangifte dan
zullen wij deze elektronisch versturen naar de belastingdienst.
Suppletie
Tijdens het opstellen van de jaarrekening op winstaangifte inkomstenbelasting kan blijken dat u over een jaar teveel of te weinig
omzetbelasting heeft afgedragen. Hiervoor dient u een aparte aangifte in te dienen bij de belastingdienst. Helaas kan het verschil niet
worden verrekenend bij de eerste aangifte van het nieuwe jaar. Deze aangifte heet een suppletieaangifte en bestaat uit een brief aan
uw belastingkantoor en een herrekening van de omzetbelasting van het jaar. Wij van BAAD Finance Administratiekantoor raden u aan
de suppletie aangiften niet zelf te doen. Wanneer u te weinig heeft afgedragen kan en zal de Belastingdienst u een boete opleggen.
De kwaliteit van het verzoek en het overzicht van de herrekening spelen hierin een hele belangrijke rol.
In bepaalde specifieke situaties kan het denkbaar zijn dat er een specialist ingeschakeld dient te worden, bijvoorbeeld voor uw
salarisadministratie. een accountant of fiscalist. BAAD Finance Administratiekantoor beschikt over een groot- en deskundig netwerk
waardoor ook deze werkzaamheden in vertrouwde handen zijn.
Bent u geïnteresseerd? Neem dan direct contact met ons op.